Комп’ютер став невід'ємною частиною нашого життя. Неможливо переоцінити
позитивне значення цього науково-технічного досягнення. Однак виявлено немало
випадків негативного впливу комп’ютера
на дітей, психіка яких ще
незахищена і вразлива. Соціально–психологічна служба закладу (соціальний
педагог Нетудихатко Я.А.,практичний психолог Денисова О.О.) провела опитування
серед учнів 7-9 класів. За результатами можна зробити певні висновки щодо
можливого формування залежності.
Хвилює той факт, що значна кількість дітей значно перевищує норми роботи
на комп’ютері. Із 120 опитаних 29%
підлітків бажають продовжити гру після її закінчення. Відомо, що
схильність може перерости в залежність, тим паче, якщо є сприятливі умови.
Стає очевидним, що залежні від
комп’ютерних ігор підлітки потребують кваліфікованої психотерапевтичної
допомоги. Але відомо, що ефективність допомоги залежить від бажання отримати
її. У більшості випадків підлітки заперечують свою залежність та відмовляються
навіть від консультації психолога. Тому ми вважаємо, що найефективнішим
способом боротьби з такою залежністю є профілактика.
Для батьків та педагогів були
вироблені рекомендації щодо профілактики кіберзалежності ще з першого року
навчання дитини у школі. Профілактичні методи для дітей базуються на
психологічних законах, вони є емоційно значимі та відповідають віковим
особливостям.
Ефективними є ігрові методи і заняття з елементами тренінгу. Лідери учнівського самоврядування розробляють спеціальні комікси, які навчать
учнів початкової школи сприймати комп’ютер як помічника, а не як засіб
безцільного проведення часу. І дуже важливо вчасно попередити батьків про
можливі наслідки негативного впливу комп’ютера на психічне і фізичне здоров'я
дитини.
Немає коментарів:
Дописати коментар